Fenomén home office, neboli práce z domova, se v posledních letech stal velmi rozšířenou formou zaměstnání po celém světě a lidé si k tomu své domovy přizpůsobili. Mít kancelář doma s sebou přináší mnoho výhod a pokud si její umístění a vybavení dobře promyslíme, málokomu se bude chtít vracet do oficiálních kanceláří firmy. Na co tedy nezapomenout při zakládání takové domácí kanceláře a jak ji efektivně a pohodlně vybavit?
Na co myslet u své domácí pracovny
Před samotným vybavováním domácí kanceláře je dobré se zamyslet, kam ji umístíme v domácnosti. Ideální je vyhradit si jednu celou místnost jako pracovnu, často na to však nejsou prostory a v tom případě je nejlepší variantou volba obývacího pokoje. Nedoporučuje se ložnice, kuchyň ani jídelna vzhledem k tomu, že spánek ani jídlo by nemělo být asociováno s pracovními povinnostmi. Takový pracovní koutek v obývacím pokoji by měl mít dostatečný počet zásuvek, židli zády ke stěně, abychom měli přehled o místnosti a neseděli zády ke dveřím, dostatek přirozeného denního světla a pokud je to možné, oddělit ho od zbytku místnosti policemi, závěsem nebo jinou přirozenou bariérou.
Kvalitní a prostorný pracovní nábytek
Ať už se jedná o pracovnu nebo pracovní koutek, kvalitní židle a stůl jsou základ nejen pro soustředění na pracovní povinnosti, ale také pro zdraví těla, konkrétně zad a páteře. Je doporučeno vybírat takový stůl, u kterého člověk sedí s rovnými zády a předloktí v pravém úhlu má nad pracovní plochou stolu. Nejlepší volbou je výškově nastavitelný stůl, který si každý může přizpůsobit svým aktuálním potřebám. Vybírat lze třeba z nabídky obchodu Sconto Nábytek, jehož výškově nastavitelné stoly jsou v různých barevných variantách a stylech. Prohlédnout si je možné na prodejnách Sconto Nábytek Brno nebo Sconto Nábytek Ostrava. Kromě výšky je důležitá i velikost pracovní plochy a dostatečně prostorné zásuvky. Kancelářská židle by měla svou kvalitou doplňovat pracovní stůl. Ideálně u ní můžeme nastavit výšku, hloubku i sklon, je ergonomicky tvarovaná pro správnou podporu zad, beder, krku i hlavy a má opěrky rukou.
Dostatečný úložný prostor a kancelářské vybavení
Někomu k práci stačí notebook, diář, blok a propiska, ale pro mnohé jsou součástí práce tištěné materiály, dokumenty a další nástroje. Proto je vhodné mít ve své domácí kanceláři dostatečně velké úložné prostory, do kterých lze pohodlně všechny pracovní dokumenty uložit, aby se na ně neprášilo, ale zároveň byly vždy po ruce. Mohou to být prostorné zásuvky u pracovního stolu, police s úložnými deskami, šanony nebo pořadači, úložné boxy či krabice. Asko Nábytek nabízí široký sortiment úložných polic a všech kancelářských doplňků pro přehledný organizovaný úložný systém. Na jeho pobočkách Asko Nábytek Praha, Asko Nábytek Ostrava a Asko Nábytek Brno jsou všechny produkty k vyzkoušení.
Každý potřebuje jiné kancelářské potřeby pro svou práci, obecně se však dá říci, že stolní počítač nebo notebook jsou základem home office. Mezi další nejčastější kancelářské vybavení patří tiskárna se skenerem, ať už černobílá nebo barevná, dostatek kancelářského papíru, laminátor nebo skartovačka. Další užitečné drobnosti jako diář, stolní kalendář, psací potřeby v praktickém stojanu, nůžky a kancelářské sponky doplní pracovní prostor. Šikovná může být i magnetická tabule, na kterou je zároveň možné zaznamenávat si myšlenky a poznámky.
Dekorace pro inspiraci a příjemnou atmosféru
Všechno potřebné základní kancelářské vybavení je na místě, nyní je čas na zútulnění pracovního prostoru pomocí různých typů dekorací. Mohou to být květiny, rodinné fotografie, inspirativní citáty, pelíšek pro domácího mazlíčka, aby se svým majitelem mohl trávit čas i při práci, nebo obrazy. Třeba Möbelix obrazy nebo Jysk obrazy jsou velmi různorodé a každý si vybere ten pravý pro svou domácí kancelář. Stylová lampička, teplá deka, příjemná svíčka nebo různé dřevěné dekorace na zeď, záleží na každém, jak si svůj pracovní prostor zpříjemní, aby se mu pracovalo co nejefektivněji a zároveň v pohodlné atmosféře.