S online marketingem se dnes setkáváme na každém kroku (čtěte kliku) na internetu. Doslova nás pronásleduje. Pokud ho ale využijete efektivně pro své podnikání, může vám přinést až nečekané výsledky. Jak tedy na online marketing? Důležitá je hlavně promyšlená strategie a potřebné znalosti této problematiky, jak vše správně nastavit a využívat. Nemusíte být zrovna IT specialista, opravdu jde vše zvládnout krok za krokem svépomocí. Rád vám s tím pomůžu, jelikož i já jsem začínal podnikat (v cestovním ruchu) a ztrácel se v tom, stejně jako teď vy.

MÁTE ZÁJEM O ONLINE KURZ ZDARMA ? NAPIŠTE MI NA ONDREJ.KAVALIR@OK-MARKETING.CZ A PŘIDEJTE SE NA ČEKACÍ LISTINU👌JIŽ BRZY BUDE DOKONČEN!

Co vše může patřit do online marketingu?

  • email marketing – newslettery (reklamní emaily) ve vaší emailové schránce
  • reklama na Facebooku
  • placené PPC reklamy při vyhledávání nebo v obsahové síti Google
  • to samé i u Seznamu – reklamní systém Sklik,
  • reklamy na dalších sociálních sítích jako je LinkedIn, Twitter, TikTok,…
  • patří sem také organický reklamní obsah na sociálních sítích (např. influence marketing)
  • obsahový marketing (blog, YouTube videa a třeba i podcasty)
  • affiliate marketing – provizní spolupráce
  • a další…

Online marketing je všudypřítomný, ale je potřeba opravdu využívat všechny nástroje k efektivní propagace vašeho businessu? Za mě určitě NE! V tomto článku vám přináším základní informace o online marketingu a také vyzkoušené tipy, jak začít s online marketingem, i když s ním nemáte skoro žádné zkušenosti – ani s PC nejste moc „kámoš“ (tak jako já, před 7 lety když jsem zakládal svojí první firmu Daily Adventures – firmu na zážitky).

Co je online marketing?

Online marketing je komplexní označení pro šíření služeb, produktu anebo jiných aktivit v internetovém prostředí. Online marketing můžeme označovat také jako webový, internetový nebo digitální marketing. Zahrnuje v sobě mnoho podoblastí a specializací, které se různě prolínají. Z vlastní zkušenosti doporučuji využívat všechny ZÁKLADNÍ pilíře online marketingu, které si projdeme níže v článku. Samozřejmě není potřeba vše zvládnout najednou, ale doporučuji systematicky začít pracovat na každém z nich a postupně je rozvíjet.

Jak rozdělujeme online marketing?

  1. Inbound marketing – jedná se o dlouhodobé formování a podporu vztahu s potenciálním zákazníkem. Má za úkol budoucího zákazníka vzdělávat, bavit ho a pomoci mu. Součástí inbound marketingu je i obsahový marketing (blog, Youtube videa, podcasty atd.)
  2. Outbound marketing – tento marketing zajišťuje efektivní propagaci či reklamu daného produktu nebo služby.

Osobně doporučuji začít s těmito 7 základními pilíři online marketingu pro podnikatele:

  • Logo a grafická identita – na začátku podnikání je potřeba vymyslet, jakým způsobem se budete graficky prezentovat, není to jen o logu, ale třeba i o sjednocených vizuálech pro sociální sítě a web.
  • Sociální sítě – ty které jsou vám nejvíce blízké, např. já využívám Facebook (dále doporučuji i Instagram) – lepší méně soc. sítí, ale za to kvalitněji a pravidelně
  • Optimalizované webové stránky – osobně tvořím i doporučuji redakční systém WordPress – ideální pro následný online marketing svépomocí
  • Obsahový marketing – pravidelně vytvářet kvalitní a relevantní obsah pro vaše potencionální klienty a zvyšovat návštěvnost webu. (blog na vašem webu, youtube videa) – zde je opět důležité využívat SEO!
  • Reklama na Facebooku a PPC reklamy na Googlu – bannerová i reklama ve vyhledávačích
  • SEO – optimalizace pro vyhledávače, tak abyste se ideálně dostali do TOP10 – zde pracuji hlavně s Googlem.
  • Email marketing – budovat si databázi klientů pro následné oslovování – retenci a ohřívání publika

Pokud potřebujete pomoci se vstupem do tajemného světa online marketingu, můžete se obrátit přímo na mě a rád vám se vším osobně pomůžu! Od tvorby webu až po výkonnostní reklamy.

REFERENCE: Také si můžete přečíst co o mé práci říkají moji dosavadní klienti.

Těším se na případnou spolupráci!

Ondřej Kavalír - online marketing
Ing. Ondřej Kavalír – specialista na online marketing