S online marketingem se dnes setkáváme na každém kroku, kde využíváme internet. Ať už se jedná o newslettery ve Vašem emailu, placené PPC reklamy při vyhledávání v prohlížeči či profily na sociálních sítích. Online marketing je všudypřítomný. V našem článku Vám přinášíme základní informace o online marketingu a dále tipy na kurzy online marketingu.

Co vlastně je online marketing v roce 2020?

Online marketing je komplexní označení pro šíření služeb, produktu anebo jiných aktivit v internetovém prostředí. Online marketing můžeme označovat také jako webový, internetový nebo digitální marketing. Zahrnuje v sobě mnoho podoblastí a specializací, které se různě prolínají.

Rozdělení online marketingu

  1. Inbound marketing – jedná se o dlouhodobé formování a podporu vztahu s potenciálním zákazníkem. Má za úkol budoucího zákazníka vzdělávat, bavit ho a pomoci mu. Součástí inbound marketingu je i obsahový marketing.
  2. Outbound marketing – tento marketing zajišťuje efektivní propagaci či reklamu daného produktu nebo služby.

Nástroje online marketingu

  • Sociální sítě – přes sociální sítě může být osloveno mnoho potenciálních zákazníků. Je proto důležité udržovat stránky na sociálních sítích stále aktualizované a také by měly být vytvořeny poutavě. Nezapomínejte na to, že každá sociální síť má své specifické uživatele a není úplně nutné být na všech sociálních sítích.
  • Optimalizované webové stránky – jsou velmi důležitou, ne-li nejdůležitější součástí prezentace Vašeho produktu či služeb. Někdy je dokonce výhodné vytvořit tzv. mikrostránky, které budou prezentovat pouze jeden konkrétní produkt či službu. Takové stránky jsou určeny pro efektivnější oslovování zákazníků. Obecně je důležité zaměřit se na dohledatelnost ve vyhledávačích Google a Seznam, odkud chcete na své stránky přivádět nové návštěvníky a potencionální klienty.
  • Email marketing/marketing s pomocí emailu – jedná se o metodu sloužící k udržení a prohloubení vztahu mezi odesílatelem, Vámi a příjemcem, potenciálním zákazníkem. Jde o vysoce úspěšnou metodu online marketingu. Sem patří například newslettery.
  • PPC (Pay Per Click)/Placené kampaně – tato forma marketingu patří mezi výkonnostní marketing. Majitel služby nebo produktu se snaží zaujmout své potenciální zákazníky s pomocí textových sdělení nebo bannerů.
  • SEO (optimalizace pro vyhledávače) – je několik technik, nástrojů a taktik, jejichž cílem je vyšší dohledatelnost webu. Jde o to nabídnout uživatelům to, co hledají, ve chvíli, kdy to hledají.
  • Affiliate marketing – v této formě marketingu dochází k získávání nových zákazníků s pomocí stránek partnerů, kteří se zapojují do provizního systému (ať už firmy nebo obchodu). Úkolem těchto partnerů je daný produkt, či službu nabízet na svých stránkách a touto nabídkou si vydělávají peníze z provedených konverzí (akce vykonaná návštěvníkem webu).

Pokud potřebujete pomoci s jakýmkoliv nástrojem online marketingu, můžete se obrátit přímo na nás.

Kurzy online marketingu

Published On: 2020 / Kategorie: Marketing, Trendy /

Dostávejte upozornění na nové články přímo do vašeho mailu.

maximálně 2x měsíčně

Odesláním souhlasíte se zásadami osobních údajů.