Určitě jste již pojem „content marketing“ slyšeli mnohokrát. Jedná se o obsahový marketing, který je nezbytným bodem pro komunikaci s Vašimi zákazníky a fanoušky. Možná si říkáte, že stačí psát čtivé blogové články, ale jen v tom to zdaleka není. Kvalitní copywriting sice patří mezi klíčové složky, ovšem v content marketingu jsou obsaženy také všechny další komunikační kanály, pomocí kterých sdílíte myšlenky se svým publikem.
„Obsah je král!“ Tato věta je klíčová pro každého, kdo chce být zajímavý pro své sledovatele. Musíte mít předem jasně stanoveno, co chcete sdělovat, jakým způsobem, kdy budete sdílet a také vědět, zda je to přínosné a cenné pro publikum.
Content marketing krok po kroku
Než se pustíte do samotné tvorby obsahu měli byste si zjistit a zanalyzovat pár důležitých informací. Abyste tvořili opravdu hodnotný a unikátní obsah, bude klíčové odpovědět si na následující otázky. Pomocí nich si pak lépe ušijete obsahovou strategii podle Vašich specifických požadavků.
Co tvoří Vaši konkurenti?
Analýza obsahu konkurence ve Vašem oboru je prvním odrazovým můstkem pro tvorbu plánu. Abyste byli originální a zaujali své publikum, musíte se odlišovat a předávat neokopírovaný obsah. Projděte si tak weby a sociální sítě konkurentů a přijďte s něčím novým, případně se jimi inspirujte.
Co zajímá cílovou skupinu?
Musíte znát své zákazníky, vcítit se do nich a předávat jim takové informace, které je zaujmou a které vyhledávají. Co je tedy pro Vaše publikum přínosné? V tom dokáže pomoct i předešlá otázka. Jaká témata budí největší zájem lidí?
Tip: Mohlo by vás zajímat, jak využít placenou reklamu na sociálních sítích. Díky ní získáte více zákazníků.
Jaký je náš cíl?
Obsahová strategie by měla navazovat na celopodnikové cíle. Váš záměr sdíleného obsahu by se neměl příliš lišit od hlavního poslání firmy. Přece když jde firmě např. o zdraví lidí a prodává tak kvalitní potraviny a doplňky stravy, nebude veřejně sdílet, jak podporuje řetězce fastfoodů.
V content marketingu nemusí jít vyloženě jen o prodeje. Hlavní je především vytvoření komunity věrných zákazníků, pro které chcete být nejlepší, nejužitečnější a dodáváte jim hodnotné a zajímavé informace. Ale priority jsou na každém.
Cíle se odlišují podle toho, čeho chce konkrétní firma dosáhnout. Někomu může jít zejména o dosažení finančních zisků, jinému o vytvoření podporující komunity, dalšímu o vzdělání v oboru. Hlavně, ať sdílený obsah baví Vás i Vaše zákazníky a sledovatele. Vše, co je děláno od srdce, dodává mnohem větší důvěryhodnost a loajalitu.
Jaké komunikační kanály zvolit?
V dnešní době existuje široká škála možností komunikace. Proto byste si předem měli určit, kde se chcete prezentovat. Podle toho pak budete vědět, jaké lidi musíte zakomponovat a které další znalosti a dovednosti byste si měli osvojit.
Zjistěte, co je pro Vaši cílovou skupinu nejpříjemnější formou získávání informací a komunikace. Čtou rádi dlouhé a zajímavé články? Zakomponujte na svém webu blog a tvořte příspěvky s dlouhými popisky na sociálních sítí, případně s odkazy na konkrétní články. Jsou ve Vašem oboru přínosem videa? Zkuste natáčet zajímavá sděleni na youtube kanál.
Vyberte si více komunikačních kanálů najednou, u kterých pozorujete přítomnost své cílové skupiny. Dodají Vám více možnosti pro kreativní tvoření a také větší oslovené publikum. Také nezapomeňte, že tvorba hodnotného obsahu musí být především ve Vašich silách i možnostech.
Content marketing je v současném světe plném obrovským množstvím sociálních médiích neopomenutelnou položkou komunikace s publikem. Mějte na paměti, že jde především o kvalitní, originální a správně naplánovaný obsah, který budou Vaši fanoušci hltat a podporovat.