Doba covidová, dala příležitost k růstu mnoha online podnikání. K nastavení reklamy a k prosperitě je však třeba měřit konverze. Co je konverze? Spousta firem si založila webové stránky, mladí se zakousli do řemesla apod. Moderní svět, kdy už děti denně tráví na internetu hodiny denně, dospělí řeší nákupy potravin, oblečení, nábytku a elektroniky výhradně přes e-shopy a celý svět využívá těch skvělých možností internetu, je také plný hladových lidí, kteří touží se prosadit v online marketingu. A ruku na srdce, není to nic snadného. Nápadů je mnoho, jen je třeba je dobře využít a přeměnit ve výdělečný nástroj. Online podnikání musí šlapat, produkovat peníze, vydělat si samo na sebe. Jak zjistit, že máte zisky a neproděláte poslední kalhoty? Pomůže vám měření konverzí, tedy data s různým obsahem.
Co to je konverze
Na první pohled je to zvláštní termín. Co se pod ním skrývá? Inu, záleží na oboru. Co je konverze? Chemie tvrdí, že jde o podvojnou záměnu, náboženství zase kdy se člověk rozhodne přijmout novou víru. V oblasti technologie i vy musíte věřit konverzi v online marketingu, jinak se nikam nepohnete a nebudete růst.
Co to tedy pro nás představuje? Konverze je jasným ukazatelem toho, zda je vše správně nastaveno. V podstatě označuje to, zda se na webu uskutečnila určitá akce. Tedy, zda zákazník, klient, uživatel provedl přesně to, co po něm chcete. Nejčastěji se cílí na odkliknutí položky do košíku a jejím následným zaplacení. Což zajistí mimo jiné i dobrý text od copywritera. Může toho být, ale více:
- Shlédnutí videa,
- Přihlášení na online kurz.
- Zapsání do webináře.
- Přihlášení k newsletteru.
- Stažení souboru.
- Prokliknutí na další odkaz.
- Shlédnutí dané stránky.
- Poskytnutí určitých údajů.
- Vyplnění formuláře.
- Kontakt.

A je toho mnohem víc. Záleží, co máte v úmyslu. Marketing využívá pak tyto konverze k měření toho, zda je kampaň úspěšná, je možné splnit nastavené cíle a jestli PPC reklama funguje tak, jak má.
Kde změřit konverzi
Než se vůbec budete pokoušet vygenerovat dané konverze, musíte na svůj web implementovat měřící kód z reklamního systému jako je Sklik, Facebook Pixel apod. anebo je měřit přes Google Analytics.
Zaznamenávají to, odkud váš zákazník přišel, co si prohlížel, zda něco přidal do košíku, jestli odeslal formulář, jak měl apod. Veškerá data na jednom místě. To je naprosto nutností proto, aby zisky stoupaly. Vím, že se říká špatná reklama, taky reklama, ale zrovna zde to až tak neplatí. Reklama musí uživatele oslovit a donutit jej k akci, třeba k nákupu. Souvisí s tím konverzní cesta. Jednoduše jde o cestu, která byla nutná k tomu, aby si u vás daná osoba něco koupila. Třeba bylo potřeba nakoupit kostým na maškarní. Takže přes Google vyhledávač našel vaše stránky nebo na něj vyskočila vaše reklama. Na to kliknul a poté našel daný produkt, udělal objednávku a potvrdil ji. Jde tedy vidět, že reklama je dobře nastavená, má ziskové PNO, a bude mít i skvělý výsledek v konverzi.
Měření konverzí vám ukáže, kde přidat a na co se zaměřit. Tak lépe zacílíte reklamu, překopete marketing, upravíte SEO apod. Mnoho marketingových úseků k tomu využívá Google Analytics, který je bezplatný, ale dá se velmi dobře pracovat i s Facebook Pixel.
Facebook Pixel a konverze
Facebook vládne světu. Už dlouho a velmi intenzivně. A nejspíš se to ani nezmění. Na této sociální síti fungují prostě všichni. I malý podnikatel pracující u sebe v garáži má dnes obchodní stránku na Facebooku. A Facebook Pixel mu může krásně pomoci ke zvýšení objednávek.

O co jde. Jde o jednoduchý kód, který si můžete na stránky zanést sami. Dokážete pak přes okruhy uživatelů nastavit ty správné seznamy, které budou oslovovat ty správné lidi. Tedy když vaši stránku někdo navštíví, za pár dní se mu díky Facebook pixel sama připomene a třeba jej dotlačí k akci. Zákazníci bývají často nerozhodní. A takové malé popostrčení mnohdy potřebují.
Facebook Pixel tedy dokáže různému druhu uživatelů podle vašeho nastavení nabídnout různé druhy reklam. A tím vám zvýšit prodeje, a o to přece jde. Je však dobré propojit získaná data jak z Facebook Pixel, tak z Google Analytics a porovnat, zda je vše správně nastaveno, kde vydat víc peněz do reklamy a co rozhodně předělat.