Máte nastavený web, ale stále nedostatek zákazníků. Chybí obsahový marketing. Co to znamená? Jednoduše nic jim navíc nenabízíte. Pokud tedy nebereme v potaz vaše produkty či služby. Dnes je každý zákazník velmi náročný. Dříve než jindy. Touží po nějaké přidané hodnotě, po něčem, co by jej nutilo se k vám stále vracet, mít v mysli a třeba i čas od času zrovna vaše stránky doporučit. Víme, že si myslíte, že přece dnes zadarmo nikdo nic nedostane. Jenže ten správný obsahový marketing přitáhne mnoho potenciálních zákazníků, ze kterých se mohou stát platící klienti. A to je základ úspěchu. Mít svůj produkt komu prodat.

Co to je obsahový marketing 

Definice tohoto termínu se různí. Můžete na tuto problematiku najít celé popsané strany na webech, dostatek volně přístupných videí, odborné publikace. Ve všech je to pojímáno trošku odlišně. Avšak vždy jde o to, že je nutné nabídnou kvalitní obsah a nic za něj nechtít. Většinou jde o články nebo videa, výukový materiál, webináře, online kurzy, ale veřejně přístupné a bez poplatku. Je však vhodné to zaměřit tím směrem, kterým se řídí vaše podnikání. Tím totiž oslovíte tu správnou cílovou skupinu lidí.  

Tedy pokud jste prodejci krmiv pro psi, blogujte články na témata, jak se starat o psy. Chovatelé psů budou u vás hledat cenné informace, a také se prokliknou na vaše krmiva. Už vidíte, kam tím mířím? Třeba o článek o kávě se hodí jak na stránce o životě, tak by byl vhodně publikovatelný na webu o závislostech.

  • Prodejce sukní a originální módy může nabídnout pár ukázek na jednoduché ušití kolové sukně, čepice nebo třeba mikiny. 
  • Stránka s fitness doplňky bude psát o zdravém životním stylu. 
  • Finanční poradce nabídne webináře na téma úspory peněz v rozpočtu nebo e-book s jednoduchými tipy, jak se naučit investovat. 
  • Na webu kuchaře zase najdete recepty, rady, jak nakupovat, a také třeba jak si dokonale nabrousit nůž bez brousku. 

I vy sami, když někde nakupujete si určitě rádi něco přečtete nebo získáte navíc. Zůstane ve vás z takového nákupu dobrý pocit, lépe si značku zapamatujete a ve chvíli, kdy opět budete něco potřebovat si na ni ihned vzpomenete. To je obsahový marketing, jinak řečeno content marketing.

co to je content marketing
Psaní obsahové marketingu je zábavou i obživou. Zdroj: Pixabay.com

Počítá se každý článek do obsahového marketingu? 

Lidé, kteří se v online marketingu nepohybují, nemají naplánovanou strategii a ani touhu o nabytí nových informací se domnívají, že dobrý článek nebo video stačí. Bohužel to tak není nebo alespoň ne tak jednoduché. Vždy to musí zacílit na ty správné lidi, aby to generovali výsledky. Je nesmysl udělat webinář: Jak zvládat vztek na stránce, která vám domluví hodinového manžela. 

Dobrý článek si jednou přečtete a zahodíte. Skvělý originální text spojený s produkty na stránce si třeba i uschováte. Vždy se rádi vracíme tam, kde to známe. Proto si sežeňte copywritera, který se postará o psaní textu. Co to je copywriting? To je schopnost dobře psát na jakékoliv téma a zasáhnout tím i jiné oblasti marketingu.  

Proč je obsahový marketing tak důležitý 

Hlavně z toho důvodu, že zvyšuje hodnotu vaší značky. Když totiž dodáte kvalitní obsah, stoupnete na ceně, v podvědomí a získáte renomé. Už jen to, že budete známí, vám pomůže generovat zisk. Vezměte si známou Coca-colu. Jejich nápoj je sice dobrý, ale určitě ne nejlepší na trhu. Avšak díky dobrého marketingu jsou jedničkou na trhu. 

Obsahový marketing vás umí proslavit a zviditelnit. Tím, že budete pravidelně dávkovat informace, rady a návody se časem stanete mistrem v oboru nebo tak budete minimálně působit. Vždy se na první místo dostává ta firma, která má vyšší obsahovou hodnotu, a tedy vyšší organickou návštěvnost než ta, která není nikde vidět. Takže pokud se zaměříte na nespavost dětí a budete produkovat materiál, který mnohým rodičům zachrání zdravý rozum, zapamatují si vás snáz než někoho, kdo sice má ty stejné rady taky, ale nikde je nereprezentuje. 

Jak funguje obsahový marketing 

Každopádně vám přivádí tolik potřebné lidi. Ty, kteří hledali řešení na daný problém. Přes hledání na Googlu se dostali až na vaše stránky. Pokud máte organickou návštěvnost vysokou, víte, že to děláte dobře, že tvoříte kvalitní zajímavý obsah. 

Je však zapotřebí takový obsah vytvořit a pak dobře prezentovat. Dotýká se tedy jak copywritingu, tak SEO, což jsou oblasti online marketingu. Mnoho firem si tak zakládá blog k firemním stránkám. O ten se buď starají sami anebo jej svěří do rukou specialisty. Pokud jde o menší podnik nebo zovna se rozjíždějící, stačí si projít online kurz, třeba zrovna ten náš, který je pro všechny, kteří začínají psát blog a pustit se do toho.  

Texty jsou totiž nejrozšířenější a nejpoužívanější formou tvoření obsahu. Vždy však publikujte na svých stránkách jen to, s čím skutečně souzníte a co by bavilo číst i vás. Takže se zamyslete nad tím, jaký čtenář to asi bude číst. Je vaše stránka spíše technického rázu? Pak i vaši zákazníci budou smýšlet podobně. V takovém případě se nemusíte bát odborných textů a s termíny. Web pro maminky bude prezentovat texty spíše kratšího charakteru o dvou stranách, protože ženy na mateřské nemají tolik prostoru pro čtení. Zamyslete se sami nad sebou. Čtete rádi úryvky, vypíchnuté seznamy a kratší svižné články na pár řádků? Směle do toho i ve svém prostoru. 

Cíl obsahového marketingu 

Tak jako všechno i zde musí mít daná strategie webu jasný cíl. Jde vám o prodej, o odběr newsletteru, o registraci? Vždy musíte mít vizi, co tím sledujete. Ta ale může být rozdílná pro obě strany. 

Zákazník, klient, sledující většinou hledá: 

  • Informace. 
  • Zábavu. 
  • Řešení. 
  • Zboží a jeho nákup. 

Majitel firmy, tvůrce obsahu, podnikatel, jednatel spíše cílí na: 

  • Návštěvnost. 
  • Prodej a generování zisku. 
  • Rozšíření svého jména a zvyšování hodnoty. 
  • Získání nových klientů. 

U tvorby je nezbytné si uvědomit, co vaši klienti hledají a podle toho obsah vytvářet. 

obsahový marketing
Články na internetu jsou součástí obsahového marketingu. Zdroj: Pixabay.com

Nezbytné SEO u obsahu 

Chcete být vidět? Pak je třeba dobře navolit SEO. Tedy mít vhodně nastavená klíčová slova na stránce i v textech či popiscích videí a mnohé další náležitosti. Po vložení hledaného textu do vyhledávače byste se ideálně měli zjevit na první příčce nebo těsně v jejím závěsu. Jedině tak budete úspěšní. 

Dobře nastavené SEO je základ marketingu. Pokud nevíte jak na to, najměte si někoho, kdo tomu rozumí. 

Jak tvořit nový obsah 

  1. Z pohledu zákazníka je vždy lepší, pokud je nový obsah tvořen v pravidelných intervalech. Určete si jej a držte se ho. Zvýší to důvěru ve vaši značku. Pravidelné přispívání zvyšuje prestiž a má skvělé účinky na ovlivnění klienta. Takže jestliže přispíváte vždy v pondělí, unáhleně to neměňte. Mohlo by to pro vás být devastující. Takové důležité změny vždy oznamte dopředu. 
  1. Pak je nutné určit téma. To buď sami vymyslíte, protože dokonale znáte trh a nabídku anebo jednoduše chcete na své stránce mít daný text s takto zaměřeným obsahem. S úchopem tématu vám mohou pomoci i klíčová slova. Jak na najít ta správná? Vžijte se do role zákazníka a naklikejte slova do vyhledávače podle toho co hledáte. Sami pak přijdete na to, zda volíte ty správná. 
  1. Prověřte si konkurenci. Jestli myslíte, že jste tak ohromně originální, mýlíte se. Vše už bylo popsáno. Vy jen musíte být lepší než ostatní.  
  1. A následuje tvorba. Zvolte vhodnou délka s ohledem na téma. Nikoho nebaví číst eseje o úklidu a zároveň článek na půl strany o robotice klienti asi taky úplně nezasytí. 

Nyní už chápete, že pokud chcete být v dnešní době úspěšní, musíte figurovat na internetu, být známý na sociálních sítích, mít vybudovaný okruh stálých klientů a generovat nové a mít dobrou značku. Musíte být viděni v tom nejlepším světle. V tom všem má prsty právě obsahový marketing.