Chystáte se založit eshop a hledáte klíč k úspěchu? Nebo už jeden máte, ale nedaří se vám proměnit návštěvníky v zákazníky? V následujícím textu se podíváme na to, co by na žádném eshopu nemělo chybět. Nejsou to totiž jen vaše produkty či služby, které zákazníkům prodáváte. Lidé se dívají i na další věci a pokud je na vašich stránkách nenajdou, je velmi pravděpodobné, že je brzy zase zavřou. Podívejte se na 8 věcí, které nesmí chybět na žádném eshopu.

Mít vlastní eshop je velká svoboda, ale také zodpovědnost. Je zcela na vás, abyste vytvořili dobrou doménu a lidé se k vám rádi vraceli. Je hned několik způsobů, jak můžete návštěvníka oslovit a zajistit si, že nakoupí právě u vás. Inspirujte se následujícími tipy. Každý z nich tvoří určitý aspekt celkové strategie, kterou budete potřebovat, pokud má váš eshop vydělávat a vyniknout nad konkurencí.

1. Eshop a design

Pravdou je, že můžete nabízet sebelepší produkty, pokud ale máte odfláknutý nebo nedotažený design, máte velmi malé šance na úspěch. Na toto téma se napsalo hned několik vědeckých studií. Verdikt? Naprostá většina zákazníků považuje právě vizuální faktor za rozhodující. S designem si můžete poradit následovně

  • zaplatit profesionálovi
  • naučit se to
  • využít šablony (Na internetu najdete weby, které nabízí předpřipravené šablony. Ty si můžete jednoduše upravit dle vlastních potřeb.)

Vzhled eshopu by měl zaujmout. Sázejte především na dojmy. Menší množství textu může být výhodou. Nezanedbávejte sílu barev. Přečtěte si něco o psychologii a významu barev v marketingu.

S tím souvisí ještě jedna maličkost – používejte opravdu kvalitní fotky, a to v nejvyšším rozlišení. Nekvalitní fotografie mohou potopit i ten nejlepší produkt.

Eshop musí být vizuálně zajímavý
Eshop musí být vizuálně zajímavý. Zjistěte, jak na to. Pixabay.com

2. Představte se

Představení se je důležité. Snažíte se vzbudit důvěru, udělat dobrý první dojem, docela jako u osobního setkání. Na eshopu sice chybí jakýkoliv osobní kontakt, přesto je vaše prezentace důležitá. Navíc jsou některé údaje zákonem dané. Pojďme se podívat, jak na to. Začněte tím, že vysvětlíte

  • kdo jste
  • co děláte
  • co nabízíte zákazníkům

Pokud máte nějaká ocenění či se účastníte různých sportovních a kulturních akcí, zde je vhodné místo, kde se s tím blýsknout. Nezabředávejte ale do titěrností a nepište romány. Buďte struční a jasní. Nepište, že narozdíl od ostatních prodejců platíte daně nebo že máte nejlepší sýr ve městě. Pokud na to máte certifikát, tak ho zmiňte. Pokud ne, vynechte to. Prázdné superlativy nepůsobí moc dobře. Sekce O nás (nebo jak ji nazvete) musí být na webu viditelná a snadno dohledatelná.

Nezapomeňte přidat kontakt – email, adresu a profily na sociálních sítích. Pozor – ze zákona je nutné na eshopu uvést jméno a příjmení provozovatele, bydliště, IČO a údaj o zápisu v živnostenském rejstříku. Právnické osoby zápis v obchodním rejstříku. Kontakt je také povinný. Stejně jako všeobecné obchodní podmínky!

3. Eshop musí mít sociální sítě

Sociálně sítě hýbou světem. Chcete se zviditelnit? Tak právě na nich máte ideální příležitost. Upusťte uzdu kreativitě. Zde totiž můžete zaujmout různými způsoby. Podívejte se na 19 Tipů: Jak získat sledující na Instagramu. Důležité je najít nějaký balanc – vyniknout, ale nepřehnat to. Pracujte s vhodnými nástroji, které vám pomohou s vytvořením ideální strategie např. Google Analytics. A pokud nevíte, jak na to, vždy si můžete najmout profesionála.

4. Blog, který pracuje s klíčovými slovy

Začněte k eshopu psát také blog či online magazín. Zapracujte do příspěvků a článku klíčová slova. Správně postavená SEO analýza a zajímavé články zajistí přísun návštěvníků. A pokud je v nich šikovně odkážete na váš eshop a produkty, jste na velmi dobré cestě. Propojte užitečné rady a triky s nenápadnou propagací a uvidíte, že se to odrazí i na prodeji.

5. SEO analýza & eshop

SEO analýza by měla být součástí i domény vašeho eshopu. Je důležité vše kvalitně otextovat a dát lidem na internetu šanci, jak vás najít. Pokud máte sebelepší produkty, ale nikdo vás na internetu nenajde, těžko něco prodáte.

Nikdo vám samozřejmě nezaručí, že velká návštěvnost = miliony na účtu. Přesto na tom něco je a bez návštěvnosti nebudete generovat zisk. Jak na to? Opět vám pomohou speciální SEO nástroje, které umí klíčová slova najít za vás. Nebo najměte profesionála.

Jak přilákat návštěvníky na eshop
Jak přilákat návštěvníky na eshop? Musíte je umět oslovit tím správným způsobem. Zdroj: Pixabay.com

6. Responzivní eshop

Je důležité, aby váš eshop byl optimalizovaný jak pro počítače, tak pro mobilní telefony a tablety. Lidé čím dál častěji nakupují přes mobil. Byla by tedy škoda, pokud by zrovna váš eshop po této stránce pokulhával a na mobilu se nezobrazovaly všechny důležité věci. Kontrolujte, jak vypadá v horizontální i vertikální poloze mobilu. Je vše v pořádku? Pokud ne, tak s tím rychle něco udělejte, jinak přijdete o zákazníky.

7. Nabízejte to, na co jsou lidé zvyklí, a ještě něco navíc

Jak jste na tom s metodami platby? Vyjděte zákazníkům vstříc a nabídněte jim takové, které jsou nejčastěji využívané. Už to dávno není jen na dobírku a bankovním převodem. Nezapomeňte na zákaznickou podporu, bez té se dnes eshop neobejde a zákazníci jsou na ni zvyklí.

Doporučujeme také dopravu zdarma. Tu už dnes nabízí téměř každý obchod. Bude klienty stimulovat k většímu nákupu a dodá jim pocit určitého nadstandardu. Můžete ji nabídnout od určité částky či pouze za nákup určitého typu zboží. Potěší také drobné dárky a pozornosti k nákupu, osobní vzkaz, pěkně zabalená zásilka atd. Zákazníky si musíte rozmazlovat.

8. Eshop s recenzemi produktů

Recenze a hodnocení produktů, které jsou přímo na vašich stránkách, pomohou s budováním důvěry. Jelikož si zákazník nemůže zboží prohlédnout ani osahat, často se rozhoduje právě na základě hodnocení ostatních kupujících. A pokud je uvedete vy sami, ušetříte mu čas a ukážete, že se „nemáte za co stydět“.

Pokud to s recenzemi vázne, vždy můžete zákazníkům sami napsat a poprosit je, zda by vám nezanechali zpětnou vazbu. Dejte si na to pozor – spokojený zákazník se málokdy ozve sám od sebe a zanechá hodnocení, protože je všechno v pořádku. Je ve vašem zájmu se připomenout a slušně poprosit. Motivujte je například malou slevou na další nákup za to, když vám recenzi napíšou.

Rada na závěr – hlídejte konkurenci

Jak nastavit cenu? Jaké výhody zákazníkům nabídnout? Hodně vám může napovědět malý průzkum u konkurence. Zákazníci se budou rozhodovat mezi vámi a konkurencí právě na základě ceny a toho, co jim nabídnete navíc. Zjistěte, jaké doprovodné služby a výhody mohou získat v jiném obchodě, který je docela jako ten váš. A snažte se ho trumfnout.

Může jít například o lepší reklamační podmínky, množstevní slevy atd. Ale nemusí to být jen o tom. Zakopaný pes může být i v jiných ohledech, například v tom, jak je postavený jejich web, nebo jak se prezentují na sociálních sítích. Zkrátka projděte všechny předchozí body, o kterých jsme si povídali.

Náš seznam by mohl být mnohem delší. Sepsali jsme ale ty nejdůležitější body, které by rozhodně chybět neměly. Zřejmě už jste pochopili, jak celý mechanismus funguje. Není to jen o tom, mít nejlepší produkt a skvělý web. Návštěvníky na něj také musíte nějak přilákat a přesvědčit je, aby nakoupili právě u vás. Důležitým nástrojem marketingu je také emailing. Přečtěte si, jak používat hromadné emaily a také proč je email marketing stále tak účinný.

Na co při správě eshopu spoléháte vy? Máte nějaké osvědčené tipy? Budeme rádi, pokud se s námi podělíte o vaše zkušenosti.